Twoja firma na sterydach, czyli „Fast Forward Your Business 2017”

Fast Forward Your Business 2017

W tym roku FFYB będzie kilka ulic w lewo od miejsca, w którym robiłem zdjęcie na FFYB 2016

Jedź ze mną na Fast Forward Your Business!

Wprost informuję, że w artykule są moje linki partnerskie – od szkolenia iLab regularnie jeżdżę na FFYB i jestem partnerem tego wydarzenia.  

Nie polecam nigdy czegoś, czego nie przetestowałem, do czego nie jestem przekonany i z czego sam nie korzystam!

Czy pojedziesz przez mój link podany na tej stronie, czy zgłaszając się bezpośrednio na stronie wydarzenia – warunki uczestnictwa będziesz mieć takie same. A jadąc tam z mojego polecenia, podziękujesz mi w ten sposób za informację o wydarzeniu.

Czym jest Fast Forward Your Business?

FFYB to regualne, coroczne spotkania biznesowe. Odbywają się w kilku miejscach na świecie, m. in.: Auckland, Melbourne, Johannesburgu i Londynie. O ile wyjazd do Auckland oznacza dla nas kilkunastogodzinny drogi lot, także Johannesburg specjalnie blisko nie jest, to dwugodzinny lot do Londynu od dawna przestał być barierą. Już za kilka tygodni jest możliwość zobaczenia tego wydarzenia na żywo w Londynie (weekend, 9-11 września). To ostatnia szansa, aby zgłosić się i wziąć udział!


Po co miałbym tam pojechać?

  1. Pomysły na biznes

    Na sali spotkasz kilkaset osób mających własne biznesy lub myślących o wystartowaniu z biznesem. Co każdą przerwę zmienisz miejsce siedzenia i za każdym razem:
    a) wysłuchasz krótkich historii biznesowych osób siedzących obok,
    b) opowiesz o swoim pomyśle lub firmie osobom siedzącym obok.
    Właściwie tylko od Twojego przygotowania „elevator pitch” i od otwartości na nowe kontakty będzie zależało, jakie korzyści osiągniesz. A inne pomysły zapisuj, łącz, dziel, usprawniaj – może zbudujesz z tych elementów własny pomysł. To światowy rynek, Londyn. I tak nie będziesz, i oni dla ciebie nie będą konkurencją.

  2. Nowe kontakty

    Właściwie powinienem ten punkt wymienić na pierwszym miejscu. Często bardzo egzotyczne i niesamowite. Z zeszłorocznej edycji londyńskiej wróciłem ze 194 wizytówkami. Tak dokładnie, bo policzone (oczywiście nie liczyłem specjalnie, po prostu żeby się zmotywować i zmobilizować, z innym znajomym zrobiliśmy sobie na miejscu mini konkurs). Hmm, i realnie, nawet mimo konkursu nie udało nam się poznać ponad 2/3 osób na sali.A jeżeli wśród nich był ten jeden jedyny kontakt, który z naszych biznesów zrobiłby biznes międzynarodowy, milionowy? A jeżeli wśród osób, które będą na sali we wrześniu, jest ktoś, kogo potrzebuje twój biznes?Realnie z Londynu w 2016 roku wróciłem z pudełkiem wizytówek, kontaktami na Linkedin i… z sześcioma stałymi klientami, z którymi współpracuję do dziś. Jedna miesięczna faktura dla tylko jednej firmy to więcej, niż kosztował mnie cały wyjazd, z przelotem, biletami i noclegami.

  3. Niedostępne kontakty

    Ilu znasz biznesmenów z pierwszej dziesiątki z Wietnamu? Albo takich, którzy np. budują każdą największą stalową konstrukcję w Wielkiej Brytanii? Takich, którzy mają inwestycje w nieruchomościach w Azji, Ameryce, Australii i Nowej Zelandii? Gotowych wejść w nowy start-up lub pomysł z inwestycją, jeżeli tylko dobrze przedstawisz im pomysł?
    Znasz takich ludzi?
    Wiesz dlaczego nie?
    Bo na co dzień dostępu do nich broni sztab sekretarek, asystentów, zastępców. A tam, na sali, może się okazać, że sięgający mi do ramienia, niepozorny chłopak w t-shircie, to prezes na Europę największej koreańskiej firmy developerskiej. I od ostatniej przerwy siedzi na miejscu obok ciebie. Oczywiście spotkasz też osoby, które jeszcze nawet nie mają firmy. Do kogo zdążysz dotrzeć?

  4. Możliwość bezpłatnego zareklamowania się i zbadania zainteresowania ofertą

    Standardem FFYB w poprzednich latach była możliwość zareklamowania się. Oprócz „reklamy” w bezpośrednich rozmowach. Wygląda to bardzo prosto: Każdy uczestnik dostaje specjalny formularz na swoją ofertę i po wypełnieniu, zawiesza go przed wejściem na salą konferencyjną. W poprzednim roku wszystkie formularze miały trafić do bazy/wyszukiwarki ofert ze wszystkich FFYB, ale tak naprawdę nie śledziłem tego, nie wiem czy zostało to zrealizowane.Masz już pomysł, jak wyróżnić swój formularz i ofertę?

  5. Poznanie najnowszych technologii, pomysłów i trendów w światowym biznesie

    Muszę ci się przyznać, że osobiście najmniej zwracałem uwagę na to, co działo się na scenie i jaka wiedza była przekazywana. Po prostu skupiłem się na zdobywaniu znajomości i kontaktów. Faktem jednak jest, że jeżeli zechcesz posłuchać wystąpień, poznasz opinie i wyniki badań dotyczące najnowszych trendów w światowym biznesie. Będzie to przekazywane przez osoby, których punkt widzenia jest na poziomie S. Jobsa lub R. Bransona. Chcę przez to powiedzieć, że z poziomu małych i średnich firm zwykle nie będziemy mieć dostępu do tego, co za chwilę dopiero pojawi się na świecie, a co już dzisiaj jest przedstawiane aniołom biznesu czy inwestorom. Nam „maluczkim” przyjdzie na niektóre nowinki i technologie jeszcze chwilę poczekać. Za to mamy szansę usłyszeć o nich kilka/kilkanaście miesięcy przed resztą świata. I może na tej wiedzy zbudować nowy pomysł, jakiś jeszcze nieistniejący biznes?

  6. Pozbycie się polskich kompleksów – świetnie sobie tam radzimy.


Tony Robbins w jednym ze swoich filmów na Youtube powiedział kiedyś, że jeżeli nie jesteś w stałym związku, prawdopodobnie nie byłeś jeszcze na spotkaniu, wydarzeniu lub imprezie, na której masz poznać swoją drugą połowę. Z biznesem jest dokładnie tak samo.

Nie wiem z czym możesz wrócić z Londynu. W 2016 roku ja i kilka znajomych osób wróciło do Polski z zamówieniami. Jedna osoba jak na dzisiaj jest w Londynie, bo okazało się, że nagle ma tam więcej klientów, niż miała w kraju. A dwie osoby stwierdziły, że to nie ich bajka, że ogólny foch i „nikogo tu nie da się poznać”, od drugiego dnia spotkania zwiedzały sobie Londyn, wracając dopiero na wieczorną część nieformalną.

Czy w twoim przypadku będą to trzy dni zwiedzana i zabawy, czy trzy ważne dni budowania przyszłości twojej firmy (i zabawy też!) – to już zależy tylko od ciebie i twojego nastawienia!

Dowiedz się więcej na stronie wydarzenia:


Ile to kosztuje?

  1. Najniższa cena to 37 USD – wejściówka lub transmisja video. I jeszcze coś, dostęp do pełnego testu Wealth Dynamics, za który normalnie trzeba zapłacić 97 USD. Wybierając transmisję video, nie masz możliwości rozmawiania z ludźmi i nawiązania kontaktów, ale podsumowując, nawet jeżeli nie jedziesz, warto kupić bilet dla samego testu w tej cenie 🙂
  2. Bilet Silver to wydatek rzędu 87 USD. W cenie otrzymujemy wszystko, co w wersji General plus dostęp do Genius Leader i kilka tys. USD zniżek na zakup programów szkoleniowych i innych eventów. Zwracam ci jednak uwagę, że zniżki trzeba dość szybko wykorzystać, inaczej przepadną (a nie ma o tym informacji na stronie wydarzenia). Jeżeli na razie nie planujesz być na kolejnych szkoleniach, wstępnie doradzałbym opcję za 37 $.
  3. Dwie najdroższe opcje to pakiet Gold za 200 USD i Platinium za 970 USD. Przy tej ostatniej istnieje możliwość rozłożenia kwoty na 12 rat, co miesiąc po 97 USD. Ta grupa biletów to oczywiście wszystko co było w niższych wersjach cenowych, dodatkowe przywileje, wstępy i zniżki oraz wyżywienie. Jeżeli chcesz jeść na miejscu i mieć dodatkową możliwość porozmawiania w porze lunchu z osobami, które było stać na Gold i Platinum (domyślnie przedsiębiorcami, którzy przyjechali tam z takim samym planem), to polecam Gold. Z resztą, jeżeli będzie tak smacznie jak rok temu, to przy londyńskich cenach dopłacenie 100 USD za sam catering nie będzie wygórowaną kwotą.

Dowiedz się więcej o biletach:

Zobacz stronę Fast Forward Your Business 2017

Drobna uwaga praktyczna: Kupując zwróć uwagę na to, jakie miasto wybierasz. Łatwiej sprawdzić, niż potem odkręcać.

Ze spraw organizacyjnych i technicznych:

  • Miejsce do spania. Zakładam nocleg w wersji budżetowej, bo jeszcze nie zdarzyło się tak, żebym w Londynie spał więcej niż przysłowiowe 3 godziny. Konferencja (w wersji oficjalnej) kończy się dość późno, o 20-22. Najwartościowsze kontakty i znajomości zdobywa się po części oficjalnej. Ba, nawet jedną umowę, zdobyłem przy angielskim cydrze, dłuuugo po północy. Tak czy inaczej, jakąś opcję przyłożenia głowy do poduszki trzeba mieć.
    W zeszłym roku spałem w sympatycznym i czystym miejscu za trochę ponad 100 PLN. Mam nadzieję że w tym roku też znajdę coś podobnego cenowo. Jeżeli zgłosisz się stąd, mogę się podzielić znaleziskiem (napisz).
  • Jeżeli znasz angielski na poziomie komunikatywnym, powiedzmy że mniej więcej rozumiesz angielskojęzyczne filmy na Youtubie, to masz ostatnią chwilę na podszlifowanie poziomu i… dasz sobie radę. Ludzie będą przyjaźni, uśmiechnięci, szukający kontaktu i będą chcieli cię zrozumieć. A że mówią raczej czystym angielskim (nie jest to ani szkocki, ani australijski) to raczej też nie będziesz mieć większych problemów z ich zrozumieniem.
  • Jeżeli zapiszesz się tutaj i dasz mi o tym znać, chętnie przedstawię cię moim znajomym, wprowadzę w wydarzenie, podpowiem co, gdzie i jak.
  • Uprzedzę, bo wiem że to często wkurza: Tak, na evencie pod koniec będzie kilka propozycji zakupu szkoleń i wyjazdów. Kiedy zorganizujesz podobne spotkanie, prawdopodobnie też nie odpuścisz sobie możliwości przedstawienia innych swoich szkoleń i produktów. Spokojnie jednak, jeżeli to cię irytuje, można wtedy wyjść 🙂 Chociaż wg mnie warto za darmo zobaczyć, jak sprzedają najlepsi sprzedawcy na świecie – i się tego od nich uczyć.

Jak wyglądał FFYB 2016 – relacja z jednej z przerw

Nie mam niestety ani jednego zdjęcia. Angielskie gniazdka w hotelu wykasowały mi pamięć w telefonie, a backup nie obejmował ostatnich zdjęć. Została mi tylko osobista relacja, którą wrzuciłem wtedy na Instagrama, wrzucona poniżej. To i tak nie oddaje ani możliwości, ani szans, ani nastroju, ani wiedzy, z którą możesz wrócić.

Ocalone relacje z instagrama:

FFYB2016 #ffyb2016

Post udostępniony przez Tomasz Nowiński (@tom.nowinski)

Ffyb2016 #ffyb2016

Post udostępniony przez Tomasz Nowiński (@tom.nowinski)

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *